SVVK
Stichting Vrienden van Kedonganan/Bali

Nieuws

Op de hoogte blijven van onze stichting? Kijk dan regelmatig hier voor onze nieuwtjes!

Nieuws

06-01-2023

Nieuwsbrief december

Het einde van het jaar komt er al weer snel aan. Samen met u hebben we de kinderen weer op het goede spoor kunnen zetten, wat betreft scholing en het veilig wonen in de verschillende kampongs op Bali. Gelukkig merken de mensen in Bali nog niet zoveel van de onrust en hogere prijzen zoals wij dat ondervinden. Het enige wat wel duurder wordt is de benzine wat zij toch ook wel iedere dag nodig hebben. De ouders van onze kinderen beginnen zo langzamerhand weer wat werk te krijgen, ofschoon het nog geen vetpot is. Veel ouders moeten hun baan met andere delen om toch zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen. Deze situatie ontstond ook in de tijd dat er in Bali bomaanslagen waren. Dit was in 2002. Toen werkte de mensen in hotels en bedrijven ook halve dagen om zo toch een salaris te kunnen krijgen.

Wat betreft onze leerkrachten, Umi en Putu, zij zijn samen met de collega leerkrachten van de scholen bezig geweest met het bijlessen geven aan de kinderen die toch een behoorlijke achterstand hebben opgelopen ten opzichte van onze kinderen. Volgens Umi en Putu gaat het toch de goede kant op, waarbij zij aangeven dat de leerlingen toch behoorlijke vorderingen maken. Ook is het een voordeel dat onze kinderen ook het een en ander kunnen doen omdat zij al wat verder zijn en zo hun vriendjes en vriendinnetjes spelenderwijs verder helpen. Wat wij van Umi en Putu horen, krijgen zij alle medewerking van het provinciebestuur wanneer zij met vragen zitten die zij en de scholen niet kunnen oplossen. Wij willen er als bestuur zo min mogelijk tussen gaan zitten, ook al omdat Umi en Putu door het provinciebestuur worden betaald. Maar houden wel de vinger aan de pols, het blijven toch onze fantastische leerkrachten. Wat onze kinderen betreft gaat alles goed, af en toe een uitbraak van Corona, maar is toch veel milder dan voorheen. De kinderen vinden het geweldig om iedere dag toch weer naar school te kunnen. Af en toe hebben we nog wel contact via beeldbellen met de kinderen, ouders en de scholen, maar volgend jaar ga ik er toch weer zelf naar toe, want ik mis ze toch wel allemaal.

Bij deze willen wij u hartelijk danken in het afgelopen jaar voor uw belangstelling en medeleven met uw en onze kinderen die het hard nodig hebben om toch een toekomst op te bouwen. Tevens willen wij onze donateurs, sponsors en alle goede gevers hartelijk danken voor het afgelopen jaar, want zonder jullie kunnen wij dit mooie werk niet doen.

Wij wensen u en uw familie hele fijne feestdagen en alle goede wensen toe in 2023.

Met hartelijke groet, het bestuur van Vrienden van Kedonganan/Bali,
Mariëlle,Theo, Bart, Chris en Rob.