SVVK
Stichting Vrienden van Kedonganan/Bali

Hoe staat het met onze financiën?

Feed

10-03-2024, 12:11

Jaarverantwoording 2023

Wij hebben een aantal goede markten gegraaid in 2023, en kunnen daarmee voor veel kinderen het schoolgeld gedurende schooljaar 2023/2024 betalen. Ultimo 2023 bestaan de activa voor € 1.353 uit voorraden en...   Meer

01-05-2023, 17:00

Jaarverantwoording 2022

We hebben ook 2022 goed overleefd en hebben veel kunnen doen aan onze doelstellingen. Onze activa bestaat uit €4000 aan voorraden en €7.462,49 aan liquide middelen. Onze passiva bestaan uit €11.462,49 aan...   Meer

Doelstelling van de stichting

Wat is de statuaire doelstelling van de instelling? Wat wil de instelling bereiken?
We zijn een steunfonds, niet op het gebied van welzijn. We bieden hulp bij de ontwikkeling van de gemeenschap op Bali, het bieden van scholing aan kinderen en het verrichten van al wat hiermee verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn. Tot dit doel behoort niet het doen van uitkeringen aan de oprichter of aan hen die deel uitmaken van organen van de stichting.

Doelstellingen van ons beleidsplan

Welke werkzaamheden verricht de instelling? Wanneer worden welke werkzaamheden uitgevoerd? En hoe dragen die bij aan het realiseren van de doelstelling?
De stichting verkoopt sieraden en kleding in van fabriekjes in de kampongs op Bali waar ook de ouders van onze kinderen werken. Deze ouders hebben vaak geen werk, maar door de stichting hier geplaatst. Deze sieraden en kleding worden op markten en braderieën verkocht. Door de opbrengst kunnen wij de scholing van de kinderen veilig stellen.
Hoe krijgt de instelling inkomsten?
De stichting krijgt inkomsten uit de verkoop van sieraden en kleding, donaties/giften en enkele vaste donateurs.
Op welke manier en aan welke doelen worden de verkregen inkomsten besteed?
Door overmaking via banken worden de inkomsten aan de scholing voor de kinderen verstuurd. Daarnaast kopen wij de kleding en siraden persoonlijk bij de fabriekjes in. Het vermogen dat de s tichting aanhoudt komt op een betaal-spaarrekening.

Beloningsbeleid

Is er een beloningsbeleid voor het statuaire bestuur, voor de leden van het beleidsbepalend orgaan of voor het personeel?
Een beloningsbeleid is bij de stichting kort en bondig, er wordt aan niemand vergoedingen of uitkeringen gedaan. Dus: ''Alles voor de kinderen!''.

Activiteitenverslag

Wat zijn de acitiviteiten die zijn uitgevoerd?
De activiteiten sinds de oprichting waren het organiseren van verkoopmomenten, braderieën, markten en modeshows. Door de corona is er in 2020 en 2021 minder activiteit geweest. We hopen snel de draad weer op te pakken als alle maatregelen achter de rug zijn. Voor ons huidige overzicht van activiteiten verwijzen we u graag naar onze digitale agenda.