SVVK
Stichting Vrienden van Kedonganan/Bali

Nieuws

Op de hoogte blijven van onze stichting? Kijk dan regelmatig hier voor onze nieuwtjes!

Nieuws

02-01-2024

Hoe is 2023 gegaan?

Hallo vrienden van Kedonganan - Bali,

Het afgelopen jaar is het toch weer een behoorlijke drukt geweest, na de jaren waar wij door corona niet zoveel hebben kunnen doen aan braderieën en daardoor ook weinig inkomsten hebben kunnen creëren. Gelukkig hebben wij inkomsten van onze sponsoren en gulle gevers gekregen, zodat wij onze 33 kinderen toch naar school hebben kunnen laten gaan.

Hier zijn wij onze sponsoren en gulle gevers erg dankbaar voor.

Een kleine terugblik op onze activiteiten van dit jaar wil ik toch wel even vermelden:

16 April hadden wij een verkoop in onze vaste verkoop ruimte van de Agneskerk in Nijmegen - Lindenholt.
11 juni een stadsbraderie in Cuyk.
17 juni hadden wij de verkoop in ons stadsdeel Nijmegen – Lindenholt.
24 juni een verkoop bij Rumah Kita, een verzorgingshuis voor Indische ouderen in Wageningen.
23 september waren wij op een gezellige Indisch markt in verzorgingshuis Vreedenhoff in Arnhem.
23 augustus een gezellige verkoopdag in verzorgingshuis Rosa in Nijmegen.
9 december een gezellige kerstverkoop in verzorgingshuis Rosa in Nijmegen.

In september zijn onze kinderen weer naar school gegaan na een fijne vakantie te hebben gehad. Ook zijn er 6 kinderen uit de Stichting gegaan ivm werk in de hotels en op de luchthaven, zij hebben allen de opleiding afgemaakt. Er zijn ook weer 6 kinderen in de Stichting binnengekomen, 2 kinderen van 5 jaar en 4 kinderen, 4, 6, 7 en 8 jaar uit een gezin waarvan de vader door een auto ongeval om het leven is gekomen. Dit gezin is door de school aan ons voorgedragen omdat zij de kosten niet meer kunnen betalen, en op den duur de school moeten verlaten. Dit willen wij ook niet, en sociale zaken, de school en wij, begeleiden hen verder in de toekomst.

3 November ben ik (Rob) weer naar Bali vertrokken om de leerkrachten en de ouders te gaan bezoeken. Ik had gelukkig weer mijn vaste chauffeur Eddie weer, die de weg op zijn duimpje kent, wat een hele geruststelling is. Het schoolhoofd in het zuiden (Kedonganan) was weer blij dat we weer bij elkaar konden komen, en niet via de digitale media. Wij zijn in het zuiden begonnen met afspraken te maken hoe wij om moeten gaan met de problemen die de ouders ondervinden, onderling en of met de kinderen. Ik heb steeds geprobeerd om in de gezinnen hier een oplossing voor te vinden, wat mij vaak goed is gelukt, maar ik vind dat eigenlijk geen goede oplossing. Met de leerkrachten in alle scholen waar onze kinderen op zitten, heb ik dit besproken, en we zijn tot de conclusie gekomen dat het professioneler aangepakt moet worden. We hebben gesprekken gevoerd met de schoolleiding en sociale zaken van de provincie, en zijn tot de conclusie gekomen dat wij als Stichting ons hierin terugtrekken en het overgeven aan de deskundigen. De scholen zorgen voor een ruimte waar sociale zaken en ouders naar toe kunnen. Tevens is afgesproken, mochten er gevallen zich voordoen dat wij nodig zijn, wij ook inspringen.

Bij deze willen wij, Mariëlle, Theo, Bart, Chris en Rob, u hartelijk danken voor de goede gaven die u ons het afgelopen jaar heeft doen toekomen.
Tevens willen wij u en uw familie hele fijne kerstdagen wensen, een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2024.

Met hartelijke groet,
Mariëlle, Theo, Bart Chris en Rob.